Ik ben alweer een tijdje in Brazilië maar daar is mijn reis niet begonnen...



Lieve mensen, na een hele lange tijd weer een blog van mij. Ik ben alweer een tijdje in Brazilië en super blij om hier weer te zijn!..maar daar is mijn reis niet begonnen. Begin september ben ik met mijn kerk: Compassion Church uit Nederland op zendingsreis geweest naar Kaapverdië.



Kaapverdië
Met 12 mensen zijn we een week lang op het eiland São Vicente gebleven. Het was een hele mooie en bijzondere reis.De eerste dagen  hebben we vooral veel gebeden en onszelf voorbereid op het evangelisatie werk wat we wilden gaan doen. Ik was via via in contact gekomen met een Braziliaanse zendeling die al 10 jaar op Kaapverdië woont met zijn gezin. En hij heeft ons uiteindelijk naar een aantal plekken gebracht waar we hebben geëvangeliseerd en gebeden met de mensen.Onder andere bij de vuilnisbelt waar mensen werken en in een aantal behoeftige wijken. Uiteindelijk kwamen we uit bij een wijk en daar gingen we de mensen/ kinderen uitnodigen voor de dag erna. Ik persoonlijk en andere van de groep waren geraakt door de realiteit van deze wijk. Ik had zelf deze armoede nog niet gezien in Kaapverdië. We nodigden  jong en oud uit voor de volgende dag.... de volgende dag kwamen we aan bij het pleintje en er waren al een aantal kinderen. Ik begon met het programma en voor dat ik het wist zat heel de speeltuin vol met kinderen. Ik heb toen met behulp van een handschoen met verschillende kleuren het evangelie uitgelegd, en vervolgens met de kinderen gebeden. Na de kinderdienst werd er geëvangeliseerd en gebeden onder de jongeren, en volwassenen en er werd een lunch, Bijbels en kleding uitgedeeld. Op de zondag hadden we twee diensten georganiseerd, daarvoor waren we ook de straat opgegaan om te flyeren en mensen uit te nodigen. Het waren hele mooie diensten, jongeren van onze kerk deelde hun getuigenissen over wat God heeft gedaan in hun levens en hoe hun leven daardoor is veranderd. En een Kaapverdiaanse zuster brachtde boodschap en vertelde dat God een relatie met ons wilt. Het was duidelijk te zien dat de honger naar God groot is in Kaapverdië...





Piauí 
Vanuit Kaapverdië vertrok ik naar Brazilië, dit keer niet naar de staat Minas Gerais waar ik heb gewoond maar meer in het noorden: Piauí. 2.096 km van Timoteo. Hier is Netty 2 jaar geleden een project begonnen:  Casa Girasol (zonnebloem huis) Bij dit project worden 3x in de week 98 mensen/ verschillende families voorzien van een heerlijke maaltijd. Ze gaat er regelmatig heen omdat ze het werk verder wil uitbreiden, en naast het voorzien van de maaltijden ook mensen wil inzetten die uiteindelijk kinderevangelisatiewerk zullen gaan doen.   
Ik ben daar dus een maand geweest om mee te helpen op dit project.Het was heel fijn om daar een maand te zijn en om mee te helpen op dit project.  Naast het helpen bereiden van de maaltijden hebben we bezoeken afgelegd en verschillende activiteiten gedaan/georganiseerd bij de mensen thuis en in de kerk.  



Weer terug in Timoteo
Een maand daarna ben ik weer teruggegaan naar Horeb, de plek waar ik 3 jaar heb gewoond.... Ik was zo blij toen ik hier weer aankwam na zo'n lange tijd. Zo lang gewacht op het moment om weer terug te zijn op deze plek, maar het voelde bitterzoet, ondanks dat ik heel blij was om weer 'thuis' te zijn is het niet meer wat het was. Ik wist dit zelf al wel een langere tijd. Vorig jaar is het semi internaat gesloten op deze plek. Het werk is overgedragen aan 2 dames die hier al werkten op een andere plek waar het werk door kan gaan op een kleinere schaal. Netty gaat verder met het werk op een andere manier en focust zich nu meer op vermenigvuldiging van het werk, zoals ik al eerder vertelde over het project in Piauí, in de toekomst wilt ze meerdere plekken hebben waar mensen voorzien worden van een maaltijd en waar kinderen toegerust worden met het evangelie.

Bela Vista 
Het kinderwerk gaat nu dus verder op een andere plek: Bela Vista, daar komen nu  ongeveer 18 kinderen 3x in de week waar de kinderen warm eten in de middag een kinderdienst bijwonen, huiswerkbegeleiding krijgen en aan het einde van de middag een workshop.
Ik ben er al een aantal keer geweest om te helpen en laatst heb ik  het verhaal verteld over de gelijkenis van de twee fundamenten. 



Nu ik bezig ben met het schrijven van mijn blog besef ik dat ik veel mooie dingen heb meegemaakt de afgelopen maanden, om het niet al te lang te maken heb ik het een en ander weggelaten maar zo toch de highlights met jullie te delen. Er is nog meer te vertellen en te delen maar daar horen jullie binnenkort meer over.  
Veel liefs 


Hieronder een link van onze zendingsreis naar Kaapverdië:

Reacties

Populaire posts van deze blog

A New Season

niet wetende dat ik de volgende ochtend wakker zou worden en het volgende bericht zou zien staan op mijn telefoon: Uw vlucht is geannuleerd.