Lieve mensen daar ben ik weer met een nieuwe blog



Lieve mensen daar ben ik weer met een nieuwe blog.
Waar zal ik beginnen, de tijd vliegt voorbij en ik zag dat het alweer een tijdje geleden is sinds mijn laatste blog.

Elke maand hebben we een nieuw thema op het semi internaat. Dit thema komt terugg in het Bijbelverhaal, stukje poppenkast en soms maar niet altijd in het filmpje van donderdag en het knutselwerkje wat de kinderen maken op de woensdag. Het thema van vorige maand was: Jesus nosso melhor exemplo (Jezus onze beste voorbeeld) En afgelopen week zijn we begonnen met het nieuwe thema: Crescer faz enriquecer (groeien doet verrijken) De kinderen leren dat het belangrijk is om ook geestelijk te groeien en dat we kunnen leren door middel van boeken en dat we kunnen leren van andere mensen.


De afgelopen weken was het nog wat drukker op het terrein als normaal. Zo was er familie van Bernard en Suzanne op bezoek voor een aantal weken. (Bernard en Suzanne zijn een zendingsechtpaar, die hier nu alweer een aantal jaar wonen en ook kinderwerk doen bij Stichting Horeb) En anderhalf week nadat hun waren aangekomen is er nog een klein groepje Nederlanders aangekomen, om te helpen en een aantal klusjes te doen. Op 3 mensen na inclusief mijzelf was dit dezelfde groep als in 2016, de eerste reis die ik toen heb gemaakt naar Brazilië. Ze hebben de speeltuin opnieuw geverfd, een aantal huisjes die hier op het terrein staan opnieuw geverfd, de geluidsinstallatie iets uitgebreid, en zo nog een aantal andere klusjes.


Ik moet zeggen dat het in Nederland niet helemaal mijn ding was: mannen knippen, maar ik denk dat ik er nu toch aan ga moeten wennen. Nadat ik vorige week 2 jongetjes had geknipt, en de andere jongens dat hadden gezien kwamen de allemaal op me afgestormd dat ze ook graag geknipt wilde worden. Dus naast dat ik vaak met de meiden bezig ben met hun haren, zal ik nu ook regelmatig de jongens knippen. Ik heb ook maar meteen een nieuwe tondeuse gekocht afgelopen weekend.







Ik probeer elke week 2 kaartjes te maken voor 2 kinderen van het semi internaat. Een persoonlijk kaartje met een persoonlijke tekst, waarin bijvoorbeeld staat dat ze waardevol en geliefd zijn.
Veel kinderen worstelen met een laag zelfbeeld door de omstandigheden thuis en/of de dingen die ze hebben meegemaakt. Dit is goed voor hun zelfvertrouwen, het is leuk om te zien hoe blij ze kunnen zijn met iets kleins.




Ik zit zelf ook in een periode waarin ik heel veel aan het leren ben. De ene periode gaat het heel goed maar er zitten ook periodes bij dat ik het moeilijk heb, me erg eenzaam voel en ik worstel met een aantal dingen.Ondanks dat ik wist  dat die dagen ook zouden komen, en het een deel is van het proces is houdt ik me vast aan het geloof en zie ik dat God trouw is. Deze stap heb ik samen met Hem gemaakt en hij zal me ook verder leiden, en de kracht geven. Vaak is het ook zo dat we juist in moeilijke periodes het meeste leren en het meeste groeien, als we tenminste er voor kiezen om er iets uit te leren. Ik leer in ieder geval  los te laten en meer en meer op God te vertrouwen. Verder mis ik mijn familie en vrienden maar jullie zitten in mijn hart en ik denk aan jullie.❤️

Veel Liefs Jeanet







Reacties

  1. Lieve Jeanet,
    Dankjewel voor je heerlijk bericht. Ik draag je verder in mijn hart en wij bidden regelmatig voor jou en jullie allemaal in Horeb bij onze wekelijkse bidstond.
    Wees verder gezegend en houd vast. Hij zal je nooit los laten. Liefs en de groetjes aan iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi lieve zusje
    Ik ben trots op je en blij dat je op De Heer vertrouwd ondanks alles.Hij laat je niet los waar Hij begonnen is.
    Maakt er een mooie tijd met alles om je heen.Gods Engelen waakt over jullie en iedereen die daar komt.
    Ik bid ook voor jullie.
    Lieve zusje Gods zegen en heel veel liefde en kracht.
    Groetjes aan je kids en aan de anderen.
    Gods liefde en kracht.Love Ancherida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent een topper ❤️������ Mooi dat je Zijn woord in hun levens mag spreken��

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Ik ben alweer een tijdje in Brazilië maar daar is mijn reis niet begonnen...

A New Season

niet wetende dat ik de volgende ochtend wakker zou worden en het volgende bericht zou zien staan op mijn telefoon: Uw vlucht is geannuleerd.