Zomervakantie in Brazillie

Lieve mensen,

We zijn alweer bijna aan het einde van het jaar gekomen, en zo nog een laatste blog van het jaar 2018. Het gaat goed met mij hier in Brazillie en er staat weer een nieuw avontuur voor mij voor de deur. Allereerst wil ik iets moois delen, zoals ik in mijn vorige blog had gedeeld ga ik aankomend jaar een curus volgen. Ik had toen het idee om te kijken of ik in iedergeval de helft van het bedrag van  de cursus bij elkaar te kunnen krijgen en het andere deel zelf bij te leggen. Op ongeveer 100 euro na heb ik al het geld bij elkaar kunnen krijgen aan giften. Ik ben echt heel erg dankbaar voor een ieder die het op zijn hart had om mij hierin te helpen, nogmaals dank jullie wel!! Hierin zie ik ook God zijn hand en voor mij een bevestiging dat het belangrijk is om deze cursus te doen, zodat ik hier ook kan groeien in het werk wat ik doe.

Zoals beloofd heb ik een video geüpload op YouTube , zodat jullie naast de verhalen en foto's die ik deel ook wat beelden kunnen zien. Aan het einde van mijn blog vind je de link van de video.
Afgelopen week was het voor de kinderen de laatste week semi internaat, het semi internaat loopt gelijk met de school vakanties. Dat betekend dat de kinderen nu de grote zomer vakantie hebben tot en met half februari. De laatste dag semi internaat was niet een gewone laatste dag, ze waren volop verwend. Bernard en Suzanne hadden een springkussen voetbalveld voor de kinderen gehuurd, en daarnaast heeft ieder kind een kerstkado gekregen van hun sponsors. Ijsjes suikerspinnen, popcorn, ze hebben volop genoten. Ook hebben ze per groep een kerst stukje uitgevoerd, de kleintjes een toneelstukje en de grotere hebben kerst liederen gezongen.

Deze vakantie gaan de kinderen in groepjes bij Bernard en Suzanne slapen, en de kleintjes die komen in drie groepen een middag bij ons spelen. Woensdag was de eerste groep geweest, het was 35 graden dus een perfecte dag om lekker heel de dag in het zwembad te spelen. Ik ben afgelopen weekend met een aantal kinderen naar de bioscoop geweest. We hebben een kerstfilm gezien: The Grinch. Het was voor hun de eerste keer in de shopping en de Bioscoop.Na de Bios hadden we met z'n alle bij de Mac gegeten en in de avond heb ik ze weer naar huis gebracht.

Een paar weken terug was ik in een winkel om haar elastiekjes te kopen, en toen kwam ik in gesprek met iemand die daar werkte. Omdat hier in deze regio nauwelijks buitenlanders komen, zijn mensen meteen benieuwd naar wat je hier doet als ze buitenlanders tegenkomen. Ik vertelde haar dat ik vrijwilligers werk doe bij een project voor kinderen. Ze hadden 2 grote tassen met kleding en spullen om te doneren. Er worden heel vaak spullen, kleding, en eten gedoneerd.


Deze maand hebben we ook het laatste thema afgerond: Eu sonho os sonhos de Deus, e voce? (Ik droom de dromen van God, en jij?) De kinderen hebben geleerd dat het heel goed is om dromen te hebben. Dat we dromen kunnen hebben die goed zijn voor onszelf, waar we zelf blij of beter van worden. Maar ook dat God zelf dromen in ons heeft gelegd, en als we zijn dromen dromen dat vaak ook een zegen is voor andere mensen. Dromen die andere mensen zullen helpen, blij maken of inspireren.

Tot slot, ik heb me aangemeld voor de cursus en ik ben toegelaten, 1 januari zit ik in de bus naar Sao Paulo. Dit is een reis van 12 uur wat hier hele normale afstanden zijn. Ik begin er ook al een beetje aan te wennen, en gelukkig vind ik reizen niet zo erg. Ik zal daar dus 3 maanden verblijven
op het instituut waar de cursus gegeven wordt. Ik zie er naar uit en vind het ook wel spannend, maar eerst de kerst en oud en nieuw hier doorbrengen!!
Lieve vrienden en kennissen ik wens een ieder hele fijne kerstdagen en een Gezegend nieuwjaar ! Bedankt voor je tijd van het lezen van mijn blog, 
Veel liefs Jeanet

Link van de video: https://www.youtube.com/watch?v=UIacfWjSD6I&t=16s


Reacties

  1. Lieve Jeanet
    Wat een prachtige blog.
    Gods zegen de komende tijd. Succes met de cursus. Liefs Rjimke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Ik ben alweer een tijdje in Brazilië maar daar is mijn reis niet begonnen...

A New Season

niet wetende dat ik de volgende ochtend wakker zou worden en het volgende bericht zou zien staan op mijn telefoon: Uw vlucht is geannuleerd.