Hallo allemaal,
De tijd vliegt voorbij zoals altijd, ik ben alweer 3 weken terug in Brazilië. Ik heb een hele fijne tijd gehad in Nederland. Veel tijd doorgebracht met mijn familie en vrienden, en weer opgeladen om er dit jaar weer tegen aan te gaan. De eerste week was het best lastig om hier weer te wennen, na 2 maanden in Nederland te zijn geweest. Maar uiteindelijk went het wel en zit ik nu weer zo goed als in het ritme.


Ik wil iedereen bedanken die mij heeft geholpen met het kopen van de haarstrikjes die ik heb gemaakt. Ik had er al een aantal verkocht, en toen kreeg ik een bericht van iemand met de vraag hoeveel geld ik nog nodig had voor mijn rijbewijs, en dat hij het restant graag wilde aanvullen. Heel erg bedankt voor deze zegen !! En de rest ook heel erg bedankt voor het meehelpen!! Aankomende weer wil ik beginnen met mijn rijbewijs, eerst theorie en daarna de praktijk. Je mag hier pas aan je praktijk beginnen als je je theorie hebt gehaald.


Zoals jullie weten was ik vorig jaar begonnen met een kinderevangelisatie cursus, die ik niet af heb kunnen maken. Ik moet de laatste maand nog afmaken, het was de bedoeling dat ik de cursus halverwege maart zou afmaken. Maar de datum is verplaatst naar oktober/ november.
Achteraf wel fijn, want de de kinderen zijn sinds de tweede week van februari weer naar school gegaan.( na de grote zomervakantie) Daardoor kon ik meteen meedraaien met de start van het jaar, en ook de nieuwe kinderen leren kennen. Bernard en Susanne hebben in de zomervakantie de inschrijvingen gedaan en er was plek voor ongeveer 45 nieuwe kinderen. Vooral bij de ochtend groep zijn er veel nieuwe kleine kinderen bijgekomen, en ook zijn er veel nieuwe kinderen bij ons gekomen van een wijk die eerder nog niet bij ons kwamen.


Dit jaar zijn we begonnen met een nieuw thema: Toc Toc Jesus esta batendo a porta    ( klop klop Jezus is aan het kloppen aan de deur) Jezus is aan het kloppen aan de deur van ons hart !! De verhalen die we elke week ( op de dinsdag) vertellen worden allemaal gelinkt aan dit thema.
Ook de Bijbeltekst die de kinderen deze maand uit hun hoofd leren sluit aan op het thema. Openbaring 3:20 Luister, Ik sta voor de deur en klop. Als iemand Mij hoort en de deur opendoet, zal Ik bij hem binnenkomen.
De kinderen leren deze maand dat Jezus aan de deur van ons hart klopt. Maar dat wij zelf ons hart voor Hem moeten openen, Hij is een liefdevolle God en wilt graag een relatie met ons. Maar Hij dringt zichzelf niet aan ons op. Hij komt alleen in ons hart wonen  als wij zelf de keuze maken om hem te openen voor Jezus. 


In Januari heb ik in Nederland een presentatie gehouden op een school in Zelhem. Deze school kwam met het initiatief om een inzamelingsactie te houden voor Stichting Horeb. En dan is het natuurlijk wel leuk dat er iemand langskomt om te vertellen over het project en het werk wat we doen in Brazilië.
Super leuk want de kinderen gaan zichzelf inzetten, de kleine kinderen gaan kleine klusjes doen thuis en krijgen daar geld voor. En de grotere kinderen krijgen 5 euro die ze dan moeten verdubbelen door iets te maken en dat weer door te verkopen. De opbrengst van het geld wordt gebruikt voor:

Hygiëne
  • Handdoeken ( de kinderen douchen bij ons, en ze zwemmen ook bij mooi weer)
  • Shampoo, conditioner en zeep.
  • Tandenborstels en tandpasta ( In de middag eten wij warm, en na het eten poetsen de kinderen hun tanden)

Voedsel
  • Ontbijt ( de kinderen krijgen een broodje, koffie met melk of chocolademelk)
  • Middag eten ( Beide groepen eten dan samen, de ochtend en middag groep bij elkaar ongv 100 kinderen )
  • Lunch voor de middag groep ( in de middag krijgt de middaggroep een lunch wat altijd verschild, koekjes, rijsterpap, broodjes, hotdog.
Ik ben afgelopen week samen met Netty op bezoek geweest bij een jongetje, waarover ik in een van mijn vorige blogs vertelde. Hij moest toen helaas van het semiinternaat af omdat een familie lid van hem toen is vermoord, zijn familie niet meer veilig was en daardoor zijn verhuisd naar een andere stad. Hij was superblij dat we er waren, en gelukkig gaat het beter met ze. Ze waren toen tijdelijk bij een nicht, maar hebben nu een klein huisje gevonden. Binnenkort  komen ze een nachtje logeren. Hij en zijn zusje die ook op het semiinternaat heeft gezeten, missen het hier heel erg.

Tot de volgende blog, veel liefs 💕

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik ben alweer een tijdje in Brazilië maar daar is mijn reis niet begonnen...

A New Season

niet wetende dat ik de volgende ochtend wakker zou worden en het volgende bericht zou zien staan op mijn telefoon: Uw vlucht is geannuleerd.