Lieve mensen,

Wij zijn alweer 5 maanden gesloten en het ziet er niet naar uit dat wij binnenkort opengaan. Het bestuur van ons project hier in Brazilië wilt toestemming van de sociale dienst en de burgerlijke gemeente, voordat we open kunnen gaan. Helaas hebben wij deze toestemming nog niet gekregen en daarom zijn wij nog steeds gesloten. Ook zijn de scholen nog steeds gesloten, we vangen nu een aantal weken een paar kinderen (5/6 kinderen per keer, en dat twee keer per dag van maandag tot en met vrijdag) op om ze te begeleiden met het huiswerk. 


Ik ben eind juni begonnen met mijn rijbewijs, voordat je in Brazilië aan je rijbewijs mag beginnen moet je een test doen. Een simpele psychologische test om te kijken of je in staat bent om te rijden. Voordat je aan je praktijk mag beginnen moet je eerst je theorie examen gehaald hebben. 45 theorie lessen, en tot mijn verbazing heb ik er nog 1 te gaan. Ik voel me nog niet helemaal klaar voor me theorie examen, vooral de eerste paar lessen waren erg lastig en leek het alsof ik weer opnieuw een nieuwe taal aan het leren was. Allerlei woorden die je in het dagelijkse leven niet gebruikt. Maar stap voor stap lukt het wel, nog een aantal weken thuis studeren en dan ga ik de theorie examen doen, en daarna de praktijk lessen ik verwacht dat dat wel iets makkelijker zal zijn...



Een aantal geleden zijn we weer begonnen met het uitdelen van voedselpakketten aan de families van de kinderen die bij ons komen. De kinderen komen uit 4 verschillende wijken, we gaan dan met de bus langs 1 wijk per keer, afgelopen zaterdag zijn wij naar de laatste wijk geweest om de voedselpakketten uit te delen. Bedankt een ieder die hier financieel aan heeft bijgedragen !

De eerste drie maanden ben ik de quarantaine goed doorgekomen, we hebben zoals de meeste van jullie weten elke week video's gemaakt.( 92 video's in totaal !!) liedjes, Bijbelverhalen, Bijbel verzen leren aan de kinderen en een quiz aan de hand van het Bijbelverhaal. Af en toe bezoeken afleggen en daarnaast probeer je je tijd zo nuttig mogelijk te besteden. Omdat het de laatste weken elke keer heel erg onzeker was of we wel of niet open zouden gaan weet je op een gegeven moment ook niet meer waar je aan toe bent, en waren de laatste weken iets lastiger. Nu het er voorlopig niet naar uitziet dat wij open kunnen gaan, heb ik besloten om de kinderen thuis te gaan bezoeken, zodat ik toch het contact kan behouden en iets voor ze kan betekenen. Een Bijbelverhaal met ze delen, een spelletje met ze doen, Jezus Zijn liefde uitdelen, een simpel bezoek kan een groot verschil maken.


De kinderen vinden het altijd helemaal geweldig en grappig als wij onder elkaar Nederlands praten, en vaak halen ze Engels en Nederlands dan ook door elkaar, ze denken dan dat we Engels praten. Ze krijgen hier op school heel basic Engels, veel kinderen willen heel erg graag Engels leren spreken. Daarom wil ik graag ik kleine groepjes een cursus Engels geven van een aantal weken aan de kinderen die geïnteresseerd zijn.

Ik heb wat videos op youtube geplaatst: liedjes, poppenkast, Bijbelverhalen en meer hier is de link:

https://m.youtube.com/channel/UCKEiZxwiJmCdx3RUHOIGo7w

Veel liefs Jeanet.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik ben alweer een tijdje in Brazilië maar daar is mijn reis niet begonnen...

A New Season

niet wetende dat ik de volgende ochtend wakker zou worden en het volgende bericht zou zien staan op mijn telefoon: Uw vlucht is geannuleerd.