Hey allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, maar hier ben ik weer met het goede nieuws dat wij sinds 1 juni weer open zijn!!

De scholen zijn hier langer dan een jaar dicht geweest en daardoor konden wij helaas ook niet open. Ietsje anders als voorheen maar wij zijn super blij dat we weer kinderen mogen ontvangen in kleine groepen.

Toen ik in februari terug kwam van Nederland was het eigenlijk de bedoeling dat we open zouden gaan maar helaas was het weer een teleurstelling, want toen begon de tweede corona golf en moesten we het weer uitstellen en afwachten.

Ik heb me daardoor wel helemaal kunnen focussen op me rijbewijs, zoals de meeste van jullie weten ben ik geslaagd en heb ik mijn rijbewijs. Ook dat heeft iets langer geduurd omdat de auto scholen een aantal keren dicht moesten, op een gegeven moment dacht ik heeft het nog wel zin omdat er ook wat onzekerheden zijn/waren over mijn visum, waar ik later meer over zal vertellen. Maar ik ben blij dat ik heb doorgezet en me rijbewijs de tweede keer heb gehaald.



Het was even wennen want waar we voorheen 50 kinderen in de ochtend en 50 kinderen in de middag ontvingen is dat nu minder dan de helft. Er komen nu 15 (Als ze er allemaal zijn) kinderen in de ochtend en 15 kinderen in de middag. De kinderen gaan nu de ene week naar school en de andere week blijven ze thuis, de week dat ze thuis blijven komen ze bij ons op het semi-internaat.Daardoor kunnen nu alle kinderen in de week dat ze niet naar school gaan 2 dagdelen bij ons komen. Zo hebben we nu 6 verschillende groepen.


We werken altijd met een thema, en zo gaan we deze weken werken aan het thema: Ik kies voor dankbaarheid en jij ?



Dit thema komt ook weer terug in de Bijbelverhalen die er worden verteld, de Bijbeltekst die de kinderen uit hun hoofd zullen leren en de poppenkast.

Ik heb het verhaal verteld over 10 melaatsen mannen die Jezus genas, en dat er maar 1 was die terug kwam om Jezus te bedanken.


Susanne heeft het Bijbelvers geleerd aan de kinderen dat staat in Thessalonicenzen 5:18. Dank God in alles, want dit is de wil van God in Christus.

Ook hebben we de kinderen gestimuleerd om zelf na te denken waarvoor ze dankbaar zijn, elke week maken we een knutselwerkje met de kinderen en dit keer hebben ze getekend waarvoor de dankbaar zijn.


De kinderen zijn onder andere dankbaar voor hun familie, school, God, hun leven en nog een aantal andere dingen.


Ik ben al een hele tijd bezig met het verlengen van mijn visum, ik heb in Brazilië ook al een aantal hele lange reizen gemaakt en werd regelmatig van het kastje naar de muur gestuurd. Ik had voordat ik in Brazilië kwam een visum gekregen van 2 jaar en vorig jaar is hij verlopen,ik kon hem toen niet verlengen omdat hier alles dicht was i.v.m het corona. Er werd toen gezegd dat hij voor nog een jaar verlengd zou worden. Maar toen ik afgelopen jaar naar Nederland was geweest en in februari terug kwam in Brazilië, ben ik binnengekomen als toerist. Als Nederlander mag je 3 maanden verblijven in Brazilië en daarna moet je voor in ieder geval 3 maanden Brazilië uit voordat je weer terug mag komen. Ik heb mijn verblijf na die 3 maanden nog kunnen verlengen met 2 maanden door een boete te betalen. Met de hoop dat ik in die tijd alsnog een visum zou kunnen aanvragen, helaas door een aantal omstandigheden is dat nog niet gelukt. Maar waarschijnlijk lukt het wel om de aanvraag te kunnen doen voordat ik het land uit moet.( dat is eind juli). Ik was al van plan om in die periode naar Kaapverdië te gaan om daar een project te realiseren , ik zou daar voor een aantal weken naar toe gaan. Nu ziet het er naar uit dat ik wat langer moet blijven, en ik geloof zeker dat God deze tijd ook gaat gebruiken om daar meer te mogen doen. En dan hoop ik, dat als ik terug ga na die 3 maanden dat mijn visum klaar ligt.


Ik kan alvast iets met jullie delen over het project wat ik wil gaan doen in Kaapverdië. Ik wil op een aantal verschillende plekken een Kinder Bijbelclub organiseren van 5 dagen. Ik zal dan een verhaal vertellen en in dat verhaal zit het evangelie verwerkt. Daarbij leer ik ze ook elke dag een Bijbelvers en zullen we liedjes zingen.


Het voelt een beetje dubbel zoals ik al eerder zei was ik al van plan om maar Kaapverdië te gaan voor een aantal weken. Maar nu moet ik Brazilië uit voor in ieder geval 3 maanden. Het is jammer dat ik net weg moet net nadat wij weer open zijn  na  langer als een jaar, maar ik weet zeker dat ik daar ook weer mooie ervaringen zal opdoen. Waar ik jullie meer over zal vertellen in mijn volgende blog.

Veel liefs Jeanet


Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik ben alweer een tijdje in Brazilië maar daar is mijn reis niet begonnen...

A New Season

niet wetende dat ik de volgende ochtend wakker zou worden en het volgende bericht zou zien staan op mijn telefoon: Uw vlucht is geannuleerd.